JHWH Echad-belijder – Broeder in Messias?

Helaas weet ik van een volgeling van Messias die onlangs niet als broeder werd erkend door een Messiaanse Broederraad, omdat hij Jesjoea niet als (deel van) God belijdt. In dit artikel zal ik bewijzen dat iemand wél in Messias is wanneer hij Jesjoea als Messias erkent.

Dit doe ik door de wedergeboorte te bespreken, naast titels als Verlosser en Heer – en dit laatste aan de hand van een artikel van de bewuste Broederraad. Ook bespreek ik of de identiteit van God wel een mysterie is.

Lees hier de Bijbelstudie (pdf-versie aanwezig).

3 gedachten over “JHWH Echad-belijder – Broeder in Messias?”

  1. Beste Levi
    Ik begrijp wat je schrijft en ik ben het ermee eens dat vrouwen in de gemeente geen leiding zouden moeten geven. en ook niet een doop zouden moeten verrichten, het Heilig Avondmaal zouden moete leiden.
    Echter is het niet altijd mogelijk dat een vader de priester van een gezin is, veel vrouwen daar ben ik er een van moeten het overnemen omdat hun man het niet doet en het allemaal niet zo serieus nemen. Bij mijn dochter is dat ook zo, en ik heb het veel vaker gehoord, ik ben ervan overtuigd dat God dat ook zeker zal zegenen.
    Ik wens jou en je gezin Gods zegen toe
    Vriendelijke groet mevr. G. van de Kuijlen

  2. Erkennen jullie alleen broeders? Jezus erkend wel degelijk ook de zusters, zo erkende hij dat Maria Zijn voeten zalfde en zelfs helemaal met dure Mirre olie. de eerste die zagen dat Jezus was opgestaan waren de vrouwen, want de mannen zaten bang te zijn in een afgesloten ruimte. Jezus gaf de vrouwen de opdracht om aan de discipelen te vertellen en ook aan Petrus dat Hij zoals vele malen door Jezus verteld was, is Opgestaan.

    Het zou makkelijker zijn als er een echte lijst met namen kwam waar jullie in Nederland samen komen die ballonnetjes zijn gewoon onhandig om het te vinden.

    Vriendelijke groet mevr. G

    1. Ja, dat leren wij onze kinderen ook – dat de vrouwen zo geliefd zijn en vaak vooraanstaand zijn (!).
      Het Jodendom leert ook wel dat vrouwen van nature wat geestelijker zouden zijn aangelegd.
      Het Bijbelse woord voor broeders in de ‘Apostolische Geschriften’ duidt – zo begreep ik – evenwel ook op vrouwen.
      In elk geval ademt de hele Bijbel wel de man als hoofd van het gezin, eindverantwoordelijken in de gemeente zijn mannen, enzovoorts.

      Ik zal proberen eens een lijst te maken als dat gemakkelijker kan zijn. Bedankt.
      Sjalom, zus in Messias!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *